tisdag, oktober 11, 2005

Jag vill gå hem

Sitter bara och tittar frånvarande, får inget vettigt gjort. Har bara varit här i sju timmar. Det är ju ingen arbetsdag! Och jag har ju inte direkt arbetat effektivt dessa sju timmar, då hade jag ju kunnat få gå hem.
Istället har jag surfat runt på nya bloggar. Eller, inte nya. Men från Linda Skugges hemsida länkas till massa bloggar. Så jag har kollat in några av dem. Har även hunnit förbi Svanen och kollat barnvagnar på blocket. Svanen hade inte emmaljunga, dock massa brio (som vi bestämt oss för att vi inte vill ha). På blocket fanns en del 05-or, de såldes för ungefär 3700 kr inkl mjuklift, så 2300 kr billigare än nytt. Och är det en 05-a kan den ju inte vara mer än ett år.
Lite pappersarbete har blivt gjort, någon beställning. Men glömde ringa carlsberg och reklamera fat. Jag är så jävla dålig på att göra det!!! Alltså, det är helt orimligt att det är fel på ett fat i veckan, men det är det typ. Under hela Tants år reklamerade hon ett (1) fat. Och de låter alltid så misstänksamma, som om jag tycker det är kul att skicka tillbaka fat.
Idag tas kandidat-lapparna för 3Q ner. Tre stycken uppskrivna, så jag tycks få en efterträdare. Kommer nog firas med korv med bröd, när jag kommer hem. Fast först måste jag förbi mitt andra hem, det där jag är folkbokförd, dvs studentrummet, och hitta mina betyg. De måste kopieras och skickas till högskolan i skövde. Uppsala måste väl ha mina betyg sen innan? Från 1 november är jag folkbokförd "hemma", alltså hos Johan.
Nej, nu måste jag gå hem och hämta betyg så jag hinner hem och titta på nannyjouren. Eller, om jag kanske ska jobba ett tag till. Borde göra det. Men det är trååååååkigt! Och jag kan lika gärna göra det i morgon (har jag sagt i en vecka nu). Alltså, just det här med uppdatering av priserna i lagerboken. Det lät ju nästan som jag inte jobbat alls i en vecka. :)
Imorgon blir en jobbig dag. Och vi vet ju hur det går när jag förutspår hur dagarna ska gå. Jag är nog något av en siare.