måndag, september 19, 2005

Hej Sara!

Här skickas en liten vink till Sara, min senaste läsare. (Anser du att du är min nyaste, senaste läsare, får du gärna ge dig till känna!)
Johan sitter och tittar på bilprogram på tv-n, men det är tråkigt. Det var ganska kul medan det fanns glass på tallriken, men sen bara tråkigt. Så jag tänkte skriva lite.
Överlevde dan, även om styrelsemöten verkligen tar knäcken på en. Behöver en kock till fredag (panik i handflatan, dvs svett) och en hovmästare till lördagen. Sen är veckan avklarad, så behöver jag bara oroa mig för nästa. Efter det tar Shirin över festsalsuthyrningen. JIPPI!
Lyckades även tala om för de andra heltidarna att jag var gravid. Man skulle ha en fotograf med sig när man säger det. För uttrycken på folks ansikten när man säger något så helt otippat är så härligt. Just den här processen: "Veronikas läppar rör sig. Det kommer ljudvågor. Jag hör orden. Orden... Öhh, vaa, skämtar hon, hur då, babaaaööööh. Hur menar hon gravid? På riktigt?" Ganska roligt.
Johan tycker inte det är roligt. Han tycker det är jobbigt. Han tycker fortf det ska va en hemlis. Fast det gått flera hundra veckor!!!! Jag vill berätta för alla. Utom möjligen mina föräldrar. Men imorgon ska jag inte vara hos Johan på kvällen, utan tvätta. Då kanske jag kan ringa. Eller om det inte alltid hängde 12 klubbverkare på expen kunde jag ringa därifrån.
Jag har idag även hunnit ge mitt kontonummer till skatteverket på Island, så snart får jag min skatteåterbäring därifrån. Jag kan fortf mitt isländska personnummer. Det är bra, om jag ska dit och jobba igen.

2 Comments:

At 12:54 fm, Anonymous Anonym said...

Nu har jag läst ikapp mig väääldigt mycket. Intressant och kul. Grattis till graviditeten förresten! Vad spännande!

 
At 10:49 fm, Anonymous Anonym said...

Hejhej! Hehe, nu har jag en till blogg att läsa istället för att jobba. Hur ska det gå med nationen!!?

 

Skicka en kommentar

<< Home