onsdag, november 01, 2006

Onsdagsrapport

Var i skolan idag. Sen till hm och köpa en vinterjacka som jag hängde undan igår. Min vårkappa var nämligen inte så lyckad i dagens väder. Sen till sats, 6 minuter rotex, 45 minuter styrka och sen 25 minuter crosstrainer. Och då hade jag ändå tränat bodybalance 60 minuter igår. Pust. Snart är jag nog träningsnarkoman.
Har läst allt som behöver läsas i dialektologin till fredag. Ska sitta till midnatt inatt med hemtentan, och sen hela dagen imorgon. Då borde jag bli klar. Har skrivit 1 sida av 5-6. Det är ju ändå en bra början. Har också bestämt vilka frågor jag ska svara på. Dock inte på sista frågan där vi får välja vilken som helst från läslistan. Hade tänkt ta Mörkrets hjärta men syrran var här och sa "Har du Mörkrets hjärta, får jag låna?". Så hon tog med den. Skulle kunna ta Älskande par, men den hade så tråkig komposition. Får se hur jag gör.
Har fått krav från bibblan på min norskbok också. *skäms* Visste ju att den var sjukt försenad, men har helat tiden tänkt "Jag ska bara göra klart norskuppgiften så lämnar jag tillbaka den". Så kommer ju saker ivägen hela tiden. Ska göra klart i helgen (ja, det ska jag), så lämnar jag tillbaka boken på måndag. Den är redan 1000 veckor sen, så en vecka hit eller dit spelar ju ingen roll.
Apropå böcker köpte jag samma bok två gånger. I tisdags förra veckan beställde jag huvudboken till dialektologin från adlibris. Sen på onsdagen förra veckan köpte jag den på Studentbokhandeln. Sen igår kom den från adlibris i brevlådan. Snacka om att min hjärna inte vet vad min andra hjärna gör. Eller nåt. Lämnade tillbaka på studentbokhandeln, men de har bara 3 dagars öppet köp, så jag fick tillgodokvitto. Risken är ju stor att jag kommer behöva handla där igen, så det gör inte så mycket. Men hur korkat är det inte att köpa samma bok två gånger?

4 Comments:

At 7:30 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Oppps.... kom just på att jag har en hel hög med böcker som måste tilllbaka till bibblan. Tack för påminnelsen.

 
At 9:21 fm, Blogger Anneli said...

hittade din klänning från asos på tradera. hade stigit från 1 kr till 260, med tio bud.

 
At 10:27 fm, Blogger Veronika said...

mamselamsen: Då är jag inte ensam syndare i världen. Bra det.
anneli: Du menar den jag köpte för mindre än 260 kr, som är för liten? Du menar att det finns pengar att TJÄNA? I like.

 
At 2:05 em, Blogger Anneli said...

veronika: juuust så!

 

Skicka en kommentar

<< Home