tisdag, oktober 17, 2006

En lista

Jag fick ett mail och blev ombedd att skicka vidare. Men eftersom jag inte har några epostadresser till folk så svarar jag här istället.

1.VAD HETER DU?
Veronika Kristina L*.
2.VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Rosa plyshbyxor, flitigt använda bla under graviditeten.
3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Lillasyster Pernilla, Johan och Kaspian som sitter och installerar en ny dator.
4. VAD GJORDE DU IGÅR?
Skola, skola, plugga, plugga. Lite blogg och lite internetshopping.
5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Lunch bestående av pastejmacka och kexchoklad.
6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Okej.
7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Syrran, vi bestämde var vi skulle ses.
8.DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Oklart.
9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Haha. Ja. (skulle man våga svara nåt annat?)
10. HUR MÅR DU IDAG?
Bättre än igår.
11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Pepsi max.
12. FAVORITALKOHOLBASERAD DRYCK?
Förut rödvin, men har bara druckit det en gång senaste året och jag förstår inte riktigt tjusnignen längre.
13. FAVORITSPORT?
Snowboard är väl det närmsta sport jag själv ägnar mig åt, men det var nog fem år sen. Är halvförtjust i sport på tv när det går bra för Sverige.
14. HÅRFÄRG?
Brun.
15. ÖGONFÄRG?
Brun/grå/grön.
16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Solnedgång.
17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Pernilla 21, Anneli 18.
18. FAVORITMÅNAD?
Oklart. De flesta har sin charm.
19.SENASTE FILMEN DU SÅG?
Apocalypse Now, efter påbud från littvet-läraren.
20. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Oh. Just nu är det onsdag, för det är lektionsfri dag. Annars brukar lördagar vara sköna, för man är ledig, samtidigt som söndagsångesten för veckan som kommer inte satt in än.
21.FAVORITHOBBY?
Wow.
22. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Ja, sist jag bjöd ut nån råkade vi bli fulla och hångla upp varann innan vi hann gå på bio. Och nu bor vi här och har det mysigt, så jag behöver nog inte bjuda ut folk längre.
23. FAVORITLÅT(ar)
Nä, jag har slutat lyssna på musik.
24.SOMMAR ELLER VINTER?
Både och är trevligt i lagom dos.
25.KRAMAR ELLER KYSS?
Kramar.
26.FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande. Lätt.
27. CHOKLAD ELLER VANILJ?
Choklad i 98 fall av 100.
28.VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Eh, får de väl.
29.VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Nä, antagligen ingen, för jag ber ju ingen svara.
30.VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR
Samma.
31. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
Bostadsrättstrea i 60-tals skick i Årsta utanför Uppsala, med Johan och lilla Kaspian.
32. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Just nu: bara kurslitteratur. I bokhyllan väntar lite etikböcker (Singer och Tärnström) samt Var är Jane Eyre.
33.VILKEN VAR DEN SISTA SPELNINGEN DU VARIT PÅ?
Marit Bergman på Katalin.
34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Från nåt företag som heter Network! och där finns vad olika saker betyder, typ F1-knappen, windowsknappen + diverse, print scrn och sånt. Lite blåaktig.
35. FAVORITSPEL?
Wow.
36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nej.
37. KAN DU KORSA ETT ÖGA I TAGET?
Nej.
38.ÄR DU ROMANTISK?
Inte direkt. Men jag blir glad av att få blommor och sånt.
39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja. Jag har ibland svårt att tänka mig själv som lycklig innan jag fick Kaspian, men jag antar att jag var lycklig innan dess också.
40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Ingen.
41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Åh, ledig onsdag. Plugga, plugga, läsa, läsa. Och träna.
42. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?
17:31

2 Comments:

At 7:20 em, Anonymous Anonym said...

Duktigt av Kaspian att installera en dator.

 
At 8:28 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Nja, han åt mest emballage.

 

Skicka en kommentar

<< Home