torsdag, december 29, 2005

Myrriam och hord-killen

Nu ska jag skriva en helt knasig grej som hände på wow igår. Alla som inte spelar wow kommer inte fatta nånting, eller vad som är det roliga om ni nu skulle fatta. Jag tyckte iaf det var jättekul, och Johan som satt och tittade på tyckte också det var kul. Han kan ju ha tyckt att det roliga var att jag genom hela episoden satt och skrek frenetiskt, inte det som hände på skrärmen.
Nåja, Myrriam var ute på uppdrag i Thousand Needles. Där finns massa hord-gubbar. Och Myrriam tillhör ju Alliansen. När hon gick för att lämna in ett uppdrag såg hon en ?? shaman , och höll tummarna för att denne inte skulle börja slå på henne. Hon hade ju varit chanslös. Han börjar dock gå mot henne, så hon blir lite nervös och börjar springa åt andra hållet (hellre fly än illa fäkta, ungefär).
(Här skriker jag ungefär: Tror du han tänker döda mig? Va, va, va? Fan vad fegt det vore, jag kommer ju dö!!! Johan skrattar.)
Då skrattar shamanen åt Myrriam. Myrriam slutar springa och tittar på shamanen. Han tänker göra henne illa. Det kommer upp en totem vid sidan av henne. Myrriam tänker febrilt: hur skulle ett djur ha gjort i det här läget? Så lägger hon sig ner på marken och låtsas sova. För hur kul är det för en ??-gubbe att döda lilla Myrriam? Speciellt om hon sover samtidigt.
(Här skrattar både jag och Johan och tycker att livet är väldigt roligt. Bättre än tv.)
Då får Myrriam en slängkyss av hord-gubben som sedan springer iväg. Lite Törnrosa-känsla där, att väcka någon med en slängkyss. För Myrriam reste sig upp och gick därifrån. Långsamt, för totemen visade sig vara av den förslöande sorten. Kanske är detta början på en äkta Romeo & Julia-historia, wow-style.

Fan, vilken nörd jag är.

2 Comments:

At 1:49 em, Anonymous Anonym said...

Vadå livet är roligt och bättre än tv? wow är inte livet, Vonkan. Livet är det som är på riktigt. ;)

 
At 10:51 fm, Blogger Veronika said...

Hoho. Där kom du allt på mig. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home