onsdag, december 28, 2005

10-timmars dagar är bra

Det är bra att jobba många timmar. Speciellt om man lägger dem på viktiga saker, och inte på att städa efter andra. Jag har fått så mycket gjort att jag nästan tror att jag kan vara klar med pappersarbetet OCH städandet till nyår. Så kan Lotti få ta över och göra sig hemmastadd.
Jag har... ja, jag vet inte var jag ska börja.
Johan ringde för några timmar sen och då sa jag att "jag ska bara" och sen på en shoppingrunda på stan. Så han tror jag är och shoppar. Annars skulle han aldrig tillåta att jag jobbade. Han tycker att jag jobbar för mycket. 10 timmarsdagar kan knappast räknas som mycket för en kurator. Fast kanske kan det det så här i mellandagarna? Har skickat ut ett mail på 3q-mailen igår som ingen svarat på, så kanske är det inga andra kuratorer på plats.
Men på Uplands lyser alltid flitens lampa.