fredag, oktober 14, 2005

Puh!

Nu är jag tillbaka. :)
Härligt trött i kroppen blir man av att stå och dela ut flyers i några timmar. Vi försökte få folk att gå till SBAB:s monter och vara med i en bolånebjudgivning. Den första var redan kl 12 när det öppnade. Så bara en person kom, och det började på 0,1 % ränta på bolånet (bara första året, men iaf) och ingen bjöd över. Det var en glad person som vann den bjudgivningen. De lite senare blev lite "bättre", iaf för SBAB, och låg på 2,3-2,4 %. I vilket fall en bra ränta.

Sen gick vi runt och stal godis, och sen gick vi hem till Shirin, för att få skjuts tillbaka till nationen. Väl här kollade jag om något kollapsat medan jag var borta. Men så var inte fallet.
Då tog jag pengar och gick till Systemet. Fyra tetror. SJUKT TUNGT! Det var nära jag satte mig på en bänk och grät. Nu har jag suttit och snackat skit med mina barchefer ett tag. Bestämt att vi ska sluta med stor starken på restaurangen och sånt. Folk får köpa flasköl, mycket mindre svinn. Har även hunnit med ett telfonsamtal och lite annat.
En lite ledsen lapp att jag lånat ut bord till en annan nation, fast de behövs här på nationen i morgon. Snacka om förvirrande. Jag vet att det var snack om att låna ut dem för typ 100 år sen, men det har jag förträngt. Hmm. Så hur ska jag hitta borden? Detta kan vara ett problem. Men å andra sidan har den här uthyrningen stått i kalendern i 110 år, så jag måste ha sagt till att vi MÅSTE få tillbaka borden omgående. Eller är jag helt förvirrad?

Kan inte smita hem heller. Eller, kan och kan. Johan har bjudit in några kompisar till kl 20 för att dricka öl. De ska ut och dansa sen. Men jag vill ju ligga i soffan och äta chips och kolla på dobidoo. Inte lyssna på hårdrock och kolla på öldrickande killar jag knappt känner. Lika bra stanna på jobbet. Synd jag gjorde allt pappersarbete igår...
Nej, nu måste jag leta efter bord.