fredag, oktober 14, 2005

Lugn helg - jo pyttsan!

Tanken var att jag skulle åka hem och fira farfar som fyller 79 på söndag. Nästa år blir jag nog tvungen att hälsa på. Men 79 är ju inte så jämnt. Men så berättade Sara att man kunde dela ut flygblad för 100 kr i timmen, fyra timmar om dagen fredag, lördag, söndag. Okej, jag har redan ett stressigt heltidsjobb, är gravid och vill därför helst ligga hemma och sova. Men 800 kr efter skatt!!! Jag var tvungen. Tyvärr leder detta till ytterligare stress för mig.
Igår var jag i Västerås och hälsade på servera. Det gills inte riktigt som jobb, men det är ju absolut inte fritid. Klockan 8 åkte jag, kom tillbaka 1445. Med någon matpaus och springa iväg och köpa chokladpaus jobbade jag sedan till 21. Bland annat fick jag klart ALLT pappersarbete som legat på hög och väntat, samt slängde en hel container full med skräp. Idag kommer de och hämtar den. Då slipper jag se den gamla pubinredningen som stått utanför fönstret sen augusti!

Nu kom Karin så jag måste springa iväg till banken. Börjar mitt flygbladsjobb om 45 minuter.