tisdag, oktober 25, 2005

Om möten

Efter mitt utbrott om att folk inte säger till när de inte kan komma på möten har flera lärt sig. Och igår kom alla utom två, och de var anmälda. Det tyckte jag var vackert.
Idag hade vi ett möte kl 14 med verksamhetsrevisorn. Alltid lite nervöst att träffa "höga höns". Typ 14.02 kom vi tillbaka från lunchen, och jag kände mig lite nervös. Ogillar skarpt att vara sen, även om det bara rör sig om någon minut. Men då hade inte hon kommit. Sen när vi kollade mailen hade hon 13.53 skrivit ett mail att hon tyvärr fått förhinder.
Hon bad om ursäkt och sa att det var dålig stil. Men jag tycker ändå det är så konstigt. Vet folk inte om vad de ska göra om sju minuter? Okej att saker händer oförväntat, men...
Nåja, jag är inte arg. Så kul är det inte med möten. Jag har fått sitta och lyssna på kärlekstrassel och fylleskvaller istället. Mycket roligare. Nu ska jag köpa ett wienerbröd, det är ju ändå löningsdag!