måndag, september 18, 2006

Nu har jag förfasat mig färdigt

Sammanfattning, lite mer samlad än det senasta halvdygnet.
  1. Väldigt många sa innan valet att de skulle göra vad som helst bara de slapp Göran P som statsminister. Samma sekund som valet är förlorat för sossarna säger han att han ska sluta. Hade han slutat tidigare tror jag det gått betydligt sämre för alliansen.
  2. Alliansen vann också i Uppsala kommun.
  3. Sverigedemokraterna fick ett mandat i vår kommun.
  4. Min vän Mano kom in som representant i landstinget. *jublar för det lilla*
  5. Statsvetarna säger: Det blir bättre för dem i villa som har arbete (grattis mamma & pappa), medan det blir sämre för de sjuka och arbetslösa. Var ligger rättvisan i det?
  6. Jag glädjer mig åt att Kaspian kommer börja skolan först om 7 år, så med allra största sannolikhet slipper han den läskiga, läskiga, obehagliga folkpartist-skolan.
  7. Om ordningsbetygen finns kvar när jag blir lärare kommer jag glädjas åt att kunna bestraffa de elever jag ogillar, trots att de är duktiga i ämnet. MOAHAHAHA.

Nu är jag färdig. Nu ska jag ägna mig åt att studera. För herre je, blir jag arbetslös i alliansens land vill jag inte vara med. Och så ska jag nog teckna den där sjukförsäkringen jag funderat på i ca 100 år, men som aldrig blir av. Nu när det blir en Linda Skugge-regering är det nog bäst att lyda hennes råd: Testamente, försäkring, samboavtal.
Fixa, fixa, fixa.

2 Comments:

At 12:40 em, Blogger P said...

Vadå Linda Skugge-regering? ^^

 
At 1:50 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Linda Skugge ville ha borgerlig regering. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home