fredag, september 08, 2006

Bibliotek är bra ställen

Säga vad man vill, men mycket får man gjort sittande på biblioteket. Trots att bordet och stolen inte hade perfekt höjd så ryggen gör lite ont, och trots att stolen var lite hård så rumpan ömmar, så fick jag en hel del gjort. Inte så att jag läst alla 300-nånting sidor. Men jag har ändå fått en hel del gjort.
Dessutom hinner man se många intressanta människor när man sitter på bibblan i sådär fem timmar. Den mest intressanta var nog en 40+, antagligen förståndshandikappad (är det det pk ordet? jag vill ju inte förarga någon) man, som ville ha en bok om pandor. Bibliotekarien hittade en, men den dög inte. Han började förklara "Jo, pandan är ju världsnatursfondens symbol". Oh, värsta nya infon. Han skulle hur som helst ha en bild han kunde måla av, i olja. Och det fick inte vara för svårt, en bild där pandan låg dög inte. Nej, den skulle sitta och äta.
Två tonårstjejer, från den närliggande högstadieskolan, var också ganska roliga. De kom in där jag satt och den ena slängde sig ner i en stol. Den andra stod då precis vid ingången och sa i samma sekund som kompisen slängt sig ner "Nu ringer det in". "Va? Nu?" tyckte kompisen som just slagit sig ner. Och så hoppade hon upp och så gick de igen. What? Varför kom de ens in på bibblan?
Sen hade de sån där förröstning. Så det satt en kille precis utanför toan. Kul. Jag hörde liksom hur han satt och pillade med sina vallappar, så jag vill inte tänka på vad han hörde av mig därinne. Pinsamt ju.

1 Comments:

At 1:38 fm, Blogger iNfensus said...

"Jo, pandan är ju världsnatursfondens symbol". Oh, värsta nya infon.

Haha :)

 

Skicka en kommentar

<< Home