onsdag, augusti 09, 2006

Dagens goda överraskningar

  1. När jag ringde Johan vid halvtvå för att dubbelkolla båtbiljetterna sa han att han var på väg hem. Han hade glömt att han hade 30 timmar arbetstidsförkortning att ta ut. Och han tyckte att jag skulle passa på att gå till frisörn. Så klockan 15.20 satt jag uppkrupen i frisör-stolen och mitt hår är nu ... mycket kortare.
  2. Mimmis skor inte bara passade och var snygga i verkligheten också. Dessutom var det grå paret Björn Borg, det såg jag inte på bilden. Så fint märke på skor har jag då aldrig haft. Eller, hur är det med Diesel, mitt vanligaste skomärke.
  3. Mimmi hade dessutom skickat med en söt hemmatryckt t-shirt (den var hemmatryckt, va? eller missförstod jag lappen?) till Kaspian också. En röd, kan killar verkligen ha rött på sig? Blir han inte tjej däruppe då? Hahaha. (Hoppas att ni förstår skämtet. Jag tror Mimmi gör det.)
  4. Kaspian somnade superduktigt innan klockan 20.

Ja, det var väl det. Ganska mycket att vara glad för, faktiskt. En superbra dag, med andra ord.

3 Comments:

At 9:45 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Jag får nog känna efter lite till. Kan ju ha dem som gravidskor om några år annars. Denna gången lunsade jag ju runt i Johans skor. Haha. Fast, så mycket för stora var inte skorna.
Ah, vad bra. Då vet jag. Mörkorange är en killfärg. Det är bra att du berättar. För jag fattar inte sånt. Men vanlig ljus orange tillsammans med brun är nog de vanligaste Kaspian-färgerna. Johan har börjat anklaga mig för att gilla 70-talet. Hmmm.

 
At 10:45 fm, Anonymous Anonym said...

hahahaha är det nån som gillar att länka???? :D

 
At 11:24 fm, Blogger Veronika said...

pernilla: Ja, det är roligt när man har tid. Då blir det lite roligare att läsa bloggen också. Tänker jag mig. Jag gillar speciellt bilden under "mitt hår". Hahaha.

 

Skicka en kommentar

<< Home