söndag, juli 02, 2006

Vissa dagar

Jag kan ha råkat säga nåt som kan likna kritik till min älskade pojkvän. Detta skedde efter vår promenad till Gränby idag, vi kom tillbaka vid 15.30. Den möjliga kritiken kan ha handlat om att han ofta påbörjar projekt, men sällan slutför dem. Och om han skulle slutföra dem ligger det verktyg och prylar och är riktigt stökigt. Så skulle det kunna vara.
Hur som helst. Han fick en knäpp.
Soppåsarna som ställdes på balkongen innan vi flyttade in (18 mars) har äntligen förflyttats till sophuset. Åtminstone två av dem. Heltäckningsmattan i rosa rummet ligger också i ovannämnda sophus. Linoleumgolvet under är bensinat och moppat flera gånger. En hylla har satts upp och rosa rummet är inte längre ett soprum, och inte längre lika rosa. Så mycket som går att göra på golv-på-balkongen-projektet har gjorts. Sopor som legat i drivor på balkongen ligger nu i soppåsar. Lampa är uppsatt i golvet.
Ett nytt projekt är dock påbörjat. Köksrenovering. Inte helomfattande som vi först tänkt oss. Men nästa vecka kommer vi äntligen få vår älskade diskmaskin, med plats för 12 kuvert. Jippi! Då kanske jag kan påbörja några projekt också, när jag inte måste stå med händerna i en diskbalja hela dagarna. Teknik-projektet som ni snart ska få se, jag lovar, tex.
Älsklingen har blivit utlovad en belöning i natura. Så nu måste jag sluta blogga. Godnatt.