onsdag, juli 06, 2005

Tisdagskväll i Uppsala

Jag tänkte så här mitt i sommardiset skriva lite om vad jag upptäckte i går kväll (lite efter 23) när jag gick hem genom Uppsala från min speciella vän. Egentligen var det väl en speciell tanke som poppade upp i huvudet. Jag har nämligen ofta funderat på vad människor som jobbar på natten egentligen gör (själv jobbar jag mycket pub/nattklubb så jag vet ju att det finns folk som faktiskt arbetar nattetid). Då tänker jag speciellt på nattportiers på hotell. Visst, det kanske kommer in ett sent sällskap per natt. Men vad gör man hela natten? Nu vet jag svaret! Man gör samma sak som alla som arbetar på kontor gör dagtid: man chattar på msn.
Utöver min ganska ointressanta historia om nattportiern så sprang jag även på lite vänner på väg genom stan. Dels Sara och någon tjej. Sara mumsade på en Bounty och tjejen på chips. Tydligen har de billigt på Pantern för det har gått ut. Så man får två till priset av en. Så jag fick en Bounty av Sara gott.
Precis innan jag träffade dem hade jag gått förbi Lingon, där Chris jobbar. Tänkte en stund på att gå in och prata med honom, men tordes inte. Dessutom ville jag ju bara att han skulle fråga var jag hade vart, så jag kunde svara lite svävande med ett mystiskt leende "Hos Johan". Jaha, vad gjorde du där? skulle han undra. Och då skylle jag mystiskt svara att vi tittat på tv.
Precis när jag kom hem såg jag att Lotta var hemma och ropade upp till hennes fönster. Då var Ylva där också, de satt och åt kaviarmackor och undrade om jag ville komma upp. Så då satt jag i Lottas kök i någon timme och snackade skit. Fick bl a höra vad som egentligen hände på midsommar. Och jag fick berätta om Johan.
Vill nog egentligen berätta om honom för hela världen. Men samtidigt är det så fruktansvärt nytt. Tror vi skrämde ihjäl alla i torsdags när vi hånglade offentligt.
Kram.