tisdag, juli 05, 2005

Om bloggar

Vissa personers bloggar blir hysteriskt populära. Till exempel är det ju många som läser Ebba von Sydows på expressen. För väldigt många rackar ju ner på henne och säger att hon är kass, och det skulle folk knappast göra, om de inte hade läst hennes blogg. För hur skulle de då kunna veta?
Ibland är det bara ett enda blogginlägg som blir hysteriskt populärt. Min favorit alla kategorier är en tjej som lagt in en transkription av när Tom Cruise blev intervjuad, den där gången när han hävdade att han visste så mycket om psykologi. Jag ska posta urlen så snart jag kommer på den. Letar för fullt efter den. Jag skrattade så jag grät, faktiskt. Så länge kan jag rekommendera hemsidan http://freekatie.net, fast alla vettiga människor känner väl redan till den.
Jag ser min första blogg som ett test. Jag vet ju inte alls hur den kommer te sig när den är klart, ens hur den ser ut just nu. Om jag trycker på "View Blog" står att sidan inte finns. Antagligen måste jag posta detta innan bloggen funkar som den ska.
Å andra sidan är jag inte säker på att det här verkligen är min första blogg. I gymnasiet hade jag och alla mina tjejkompisar egna hemsidor. För att tala sanning var det mest någon form av dagbok, och det är väl det en blogg är också? Nu har jag glömt hur man gör hemsidor, så det här är väl det bästa jag har att komma med, är jag rädd. :)
Jag lovar att i framtiden ska det bli mer sagor och mindre metablogg text.
Kram!

1 Comments:

At 12:41 fm, Blogger Veronika said...

Här är länken till den helt underbara bloggen jag pratar om här: http://youcantmakeitup.blogspot.com/2005/06/cruise-uncontrollable.html
Mycket nöje!

 

Skicka en kommentar

<< Home