fredag, maj 26, 2006

Sommarstuga

Så var det bestämt, i morgon far vi till Johans föräldrars sommarstuga. Det kan ju bli skönt. Vi ska köpa en sudoku-tidning så vi har nåt att roa oss med. Nån annan som lagar maten - antagligen grillat. Fast innan vi åker har vi tvättstuga 7-10. Lagom tidig tid. Men vi måste tvätta innan vi åker.
Jag hade gärna sett att vi städade i helgen istället. Jag kan ju säga att här fuskstädades lite innan min födelsedag (1 maj), men det har inte dammsugits ordentligt efter vi flyttade in (slutet av mars). Återigen är det bara jag som störs av detta. Johan är hemma så korta stunder i taget. Själv blir jag knäckt av hur här ser ut. Samtidigt känns det övermäktigt att städa.
Idag skulle jag städa duktigt. Jag började med att diska. Hällde upp vatten, stoppade ner disken, diskade fyra glas - UÄÄÄ, UÄÄÄ sa bebis. Sen har han varit på dåligt humör resten av dan. Jag satt och grät med bb på väg andra eller tredje dan hemma, eftersom jag inte fick nåt gjort. Hon lovade att det skulle bli bättre, att det skulle bli mer rutiner. Men det går ju knappt att lämna Kaspian ensam. Och när han somnat för kvällen vill man ju hinna vuxenmysa! Och inte direkt så att jag kör igång dammsugaren med sovande bebis. Så lätt är det inte att få honom att somna.